donderdag 11 februari 2010

Ergernis: T-Mobile en zijn belminuten

Soms kun jeje opwinden over volstrekt onbenullige zaken. Zo ook hier. Zoals wellicht bekend maakt T-Mobile reclame met hun 'nieuwe' aanpak dat je belminuten nu, voor het eerst en alleen bij T-Mob, onbeperkt houdbaar zijn.
Eerste ergernisje is dat dit simpelweg niet juist is. T-Mobile zelf deed dit namelijk al met hun (erg prettige) Flex abonnement. Daar kocht je tegoed waarmee je alles betaalde, bellen, SMS'en, internetten zelf betaalde nummers en bellen in het buitenland. Mooie aan Flex was verder dat je tegoed onbeperkt houdbaar was (of tot het eind van je contract). Los van hun eigen product was het meen ik Dutchtone back in the day die dit ook hadden. Het punt dat het niet zo uniek is uiteraard marketing technisch niet zo handig en ik snap de gekozen aanpak dan ook wel.
De grote ergernis komt echter voort uit de insteek van de campagne. Dit komt er in het kort op neer dat omdat je minuten onbeperkt houdbaar zijn je nu zal gaan bellen. Ik snap wel wat ze willen maar wat nu eigenlijk mogelijk is is dat je meer kunt bellen omdat je tegoed niet verloren gaat. Maar dat is voor mij geen reden om daarom maar als een idioot te gaan bellen. Dit gedrag is namelijk wat je doet in de oude situatie. Als je aan het eind van de maand nog x minuten over hebt zou je juist extra telefoontjes gaan plegen om maar je ingekochte minuten niet verloren te laten gaan. Nu dat gevaar er niet meer is ga je dus niet meer opeens "je oude voetbalvrienden" opeens bellen. En als je nu steeds tegoed opbouwt omdat jeje maandelijkse minuten niet opmaakt zou ik eerder mijn bundel verlagen dan willekeurig maar te gaan bellen.
Mooiste aan het geheel is dat ik niet eens 'last' heb van dit hele gebeuren. Ik heb namelijk een speciaal iPhone abonnement. Daar mogen ze trouwens ook wel eens iets aan doen...
Dus...

Geen opmerkingen: